امنیت عراق و کشورهای خلیج فارس یکی است

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ، بر توسعه روابط بغداد با کشورهای عضو این شورا تأکید کرد.

اخبار بین الملل-​وزیر خارجه عراق در این مکالمه تلفنی گفت: «اولویت سیاست خارجه عراق توسعه همکاری‌ها به ویژه با کشورهای خلیج [فارس] و شورای همکاری است و این همکاری‌ها می تواند موجب ایجاد یک منطقه همکاری وسیع و مشترک شود.»

در این گفت‌و‌گو طرفین همچنین بر امضای یادداشت تفاهمات مشترک تأکید کردند و فؤاد حسین گفت که امنیت عراق بر امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس تأثیر مستقیم دارد و طرفین باید همکاری‌های امنیتی و اقتصادی خود را توسعه دهند.

او همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته وزیرخارجه عراق به بغداد ، این دیدار را دارای اثرات مثبت دانست و گفت که در این سفر در خصوص اجرای مصوبات کنفرانس بازسازی عراق در کویت و توسعه روابط با این کشور و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت‌و‌گو شد.

«احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت در ۲۵ خرداد وارد عراق شد و با مسئولان این کشور دیدار کرد. کویت در اکتبر سال ۲۰۱۹ کنفرانس «بازسازی عراق» را برگزار کرد و برخی از کشورها متعهد به ارائه کمک‌های مالی به بغداد شدند.