رزمایش آفندی و پدافندی ناوهای هواپیمابر آمریکا

دو ناوهواپیمابر آمریکا روز یکشنبه در تقابل با چین یک رزمایش مشترک را در اقیانوس آرام برگزار کردند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از نیروی دریایی آمریکا، ناوهای هواپیمابر «یواس اس روزولت» و «یواس اس نیمیتز»  روز یکشنبه در دریای فیلیپین رزمایش مشترکی برگزار کردند.  نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که هدف از این رزمایش نمایش قابلیت منحصر به فرد امریکا  در مدیرت چند ناوگروه در مجاورهم است.

 آمریکا اعلام کرده که در این رزمایش انواع تمرین‌های آفندی و پدافندی  و شناسایی انجام می‌شود. این دو ناو هواپیمابر هفته گذشته همراه با ناو گروه خود  به ناو گروه «یواس اس رونالد ریگان»  برای استقرار در منطقه محلق شدند.

 این در حالی است که چین در روزهای گذشته هشدار داده که اقدامات متقابلی را در واکنش به این تحرک نظامی انجام می‌دهد.

در همین زمینه نشریه «گلوبال تایمز چین نیز نوشت که ارتش این کشور انواع جنگ افزارهای قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا از جمله موشک‌های دانگ فنگ21- و 26 و موشک‌های بالستیک ضد کشتی  دارد  و برخی آن‌ها از جمله دانگ فنگ-26 قادر به اصابت به اهدافی تا جزیره «گوام» هستند.

 در روزهای گذشته نیز یک فروند جنگنده «اف-18 اف» نیروی دریایی آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت»  در اقیانوس آرام  در دریای فیلیپین سقوط کرد. دو خلبان این جنگنده موفق به خروج اضطراری شده و بلافاصله توسط  یک فروند  بالگرد «MH-60S» ناو هواپیمابر تئودر روزولت که حین گشنزنی در منطقه بود شناسایی و نجات داده شدند.

مقامات نظامی آمریکا مدعی شدندکه این جنگنده حین ماموریت تمرینی معمول دچار این حادثه شده است. مقامات ناو تئودور روزولت از حال مساعد خلبانان این جنگنده خبر دادند.