آمریکا در نبرد درازمدت با چین قابلیت جایگزینی ناو‌های غرق شده خود را ندارد

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با پرداختن به ظرفیت ساخت صنایع کشتی سازی این کشور، به ناتوانی واشنگتن در رقابت درازمدت با پکن در جایگزینی ناو‌های غرق شده یا آسیب دیده خود اذعان کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، نشریه آمریکایی فوربس در ابتدای این تحلیل نوشت: صنایع کشتی سازی آمریکا نمی‌توانند در نبرد محتمل دراز مدت با چین، ناو‌های غرق شده خود را با ناو‌های جدید جایگزین کند. این نشریه آمریکایی با اشاره به غفلت بیش از یک دهه‌ای واشنگتن در زمینه صنایع کشتی سازی یادآور شد آمریکا در رقابت با چین در این زمینه بازنده میدان خواهد بود.

برگر، یکی از نظامیان سابق آمریکا در این باره هشدار داد در صورت وقوع نبرد تازه میان چین و آمریکا و آسیب دیدن ناو‌های آن، این کشور قادر به جایگزینی ناوگان از دست رفته خود نیست، این در حالیست که توان رقبای ما در این خصوص رو به افزایش است.

«اتحادیه صنایع دفاعی آمریکا» در ماه ژانویه در گزارشی اذعان کرد صنایع کشتی سازی این کشور تنها می‌تواند ظرفیت کنونی نیروی دریایی خود را پاسخگو باشد و ظرفیت تولیدی این صنایع برای جایگزینی ناوگان نیروی دریایی ناکافی است.

اندیشکده آمریکایی رند نیز در یک ارزیابی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد ۵۰ موشک ضد کشتی «دانگ فنگ-۲۱» چین می‌تواند یک ناو آمریکایی را غرق کند. چین صد‌ها موشک از این نوع و انواع دیگر در ناوگان دریایی خود دارد.