افزایش ۲۵۰ درصدی تخریب خانه‌ فلسطینی‌ها توسط اسرائیل

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین (اوچا) در گزارشی با اشاره به افزایش روند عملیات تخریب خانه‌ها و مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی ، تاکید کرد روند تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در مقایسه با میانگین هفتگی خانه‌هایی که از اوایل امسال هدف حمله و تخریب قرار گرفتند، به میزان ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار بین الملل-در این گزارش آمده است نظامیان اشغالگر اقدام به تخریب و مصادره ۷۰ ساختمان فلسطینی‌ها به بهانه ساخت و ساز غیر مجاز کردند. عملیات تخریب و تجاوز رژیم صهیونیستی در طول دو هفته گذشته منجر به آوارگی و کوچ اجباری ۹۰ نفر شد و صدماتی هم به بیش از ۲۸۰ تن دیگر وارد کرد.

در گزارش دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل آمده است ۶۱ ساختمانی که بر اثر یورش نظامیان اشغالگر آسیب دیدند در منطقه سی (Area C) قرار دارند. منطقه یطا در جنوب الخلیل بیشترین آسیب را از حملات و یورش‌های نظامیان اشغالگر متحمل شد به طوری که نظامیان صهیونیست ۱۷ خانه ‌، منبع آب و محل درآمد و کسب و کار مردم را تخریب کردند.

نظامیان صهیونیست منطقه یطا در جنوب الخلیل را به زمین تیراندازی و هدف گیری برای اهداف آموزش نظامی تبدیل کرده اند.

بر این اساس، ۱۳۰۰ تن از ساکنان منطقه یطا شرایط سخت و طاقت فرسایی دارند و با خطر کوچ اجباری از این منطقه مواجه هستند. در گزارش سازمان ملل آمده است بر اثر حملات و تجاوزات نظامیان صهیونیست ۹ ساختمان در قدس شرقی هم آسیب دیدند.

دفتر سازمان ملل متحد اعلام کرد افزایش روند حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد که این امر بسیار نگران کننده است.