کارکنان ترامپ کرونایی شدند

دو تن دیگر از کارکنان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در تجمع انتخاباتی شنبه شب او در شهر تالسا در ایالت اکلاهما شرکت داشتند، به جمع شش تن دیگر از تیم تبلیغاتی وی پیوستند که قبل از برگزاری آن رویداد که اولین تجمع انتخاباتی از ماه مارس بود، به کرونا مبتلا شده بودند.

اخبار بین الملل-یک سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ روز دوشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که پیشتر اطمینان داده شده بود شیوع محدود این بیماری در میان کارکنان ستاد انتخاباتی مهار شده و هیچیک از کارکنان که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است، در آن صحنه حضور نداشتند.

به گفته تیم مرتاق، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، تست کرونای دو تن دیگر از تیم تبلیغاتی به هنگام انجام دور دیگری از آزمایش‌ها مثبت نشان داده شد و گرچه آن دو در آن مراسم حضور داشتند، ولی تمام مدت ماسک زده بودند.

او گفت ستاد انتخاباتی فورا به محض مثبت شدن تست کرونای آن کارکنان اقدامات لازم برای قرنطینه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ارتباط با ردیابی تماس‌های آن‌ها را به اجرا گذاشت.

هنوز معلوم نیست کارکنانِ کرونا گرفته با چه تعدادی از مردم در آن تجمع انتخاباتی در تماس بودند و آیا هیچیک از آن‌ها با رئیس جمهور یا مایک پنس، معاون وی، که در آن تجمع حضور داشت، تماس داشتند یا نه.

قبل از برگزاری تجمع روز شنبه‌، تست کرونای شش تن از اعضای تیم تبلیغاتی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور مثبت شده بود که اتفاقی هشدار دهنده بود و ستاد انتخاباتی ترامپ در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن آن گفت که آن تست‌ها بخش کوچکی از صد‌ها تست انجام شده در مورد کارکنان ستاد انتخاباتی بود.

با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در تالسا، ستاد انتخاباتی ترامپ امیدوار بود استادیوم ۱۹ هزار نفری کاملا پر شود. اما به گفته اداره آتش نشانی شهر، در نهایت حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر در آن تجمع حضور یافتند.