آغاز برچیدن بلندگوهای تبلیغاتی در مرز با کره جنوبی توسط کره شمالی

به دنبال انتشار برخی خبرها درباره تصمیم رهبر کره شمالی برای توقف «برنامه‌های اقدام نظامی» علیه کره جنوبی، یک رسانه کُره‌ای از آغاز برچیده شدن بلندگوهای تبلیغاتی کره شمالی از منطقه مرزی خبر داد.

اخبار بین الملل-​در حالی که تنش‌های اخیر کره شمالی و کره جنوبی سبب نگرانی‌ها درباره احتمال تقابل دو کشور شده است، پیونگ‌یانگ برداشتن بلندگوهای تبلیغاتی خود در مرز با همسایه جنوبی را آغاز کرده است.

این رسانه کره جنوبی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: «حدود ۱۰ بلندگو که اخیرا نزدیک چروون نصب شده بود، امروز برداشته شدند».

یونهاپ چندی قبل خبر داده بود که ارتش کره شمالی حدود ۲۰ بلندگوی تبلیغاتی در منطقه غیرنظامی بین دو کره نصب کرده بود.

از سوی دیگر بامداد امروز رسانه‌های کره جنوبی خبر دادند، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از یک جلسه تصمیم گرفت «برنامه‌های اقدام نظامی» را علیه کره جنوبی متوقف کند. 

مسئولان نظامی کره جنوبی پیشتر هشدار دادند که این کشور به دقت فعالیت‌های ارتش کره شمالی و احتمال ارسال بروشورهای پروپاگاندا در مرز را زیر نظر دارد و تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی نیز روی میز است.

به دنبال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی هفته قبل دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد.