نامه رهبر حماس به سران 120 حزب و هیأت سیاسی اسلامی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای به ۱۲۰ رئیس و دبیرکل احزاب و هیأت‌های سیاسی در کشورهای عربی و اسلامی فرستاد.

اخبار بین الملل-هنیه در این نامه خواستار تکامل و استمرار نقش احزاب، سازمان‌ها و موسسات سیاسی در جهان عربی و اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین در دفاع از سرزمین، حقوق، مقدسات امت، هویت و تاریخ آن تا زوال اشغالگر شد.

هنیه در نامه خود از احزاب و سازمان‌های سیاسی خواست اقدامی فوری برای مقابله با سیاست رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری اتخاذ کنند.

وی همچنین به ایجاد دستورکاری جدی در رد تخلف‌های گسترده رژیم صهیونیستی فرخواند تا از مقدسات اسلامی و مسیحی حفاظت و جلوی توطئه‌های یهودی‌سازی و تقسیم مسجدالاقصی گرفته شود.

از دیگر موضوعاتی که هنیه در نامه خود خواستار آن شد برگزاری کنفرانس‌های فوری در جهان عربی و اسلامی برای تبیین موضع مخالف فلسطین با توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین با نظارت آمریکا بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر اهمیت ارتباط با پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی ، دعوت به برگزاری نشست‌های اضطراری و قرار داشتن طرح اشغال در رأی جدول کاری این نشست‌ها تأکید کرد.

هنیه گفت، احزاب و سازمان‌های عربی و اسلامی باید در مقدمه رد جنایت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشند.