تلاش 60 باره ترامپ برای کوچک جلوه دادن خطر کرونا

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با تهیه گزارشی از مجموعه اظهارات دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد که او از ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی (۲ بهمن ماه ۹۸) تا ۲۳ ژوئن (۳ تیر ماه ۹۹) تلاش کرده که خطر تهدید ویروس کرونا را کوچک نشان دهد.

اخبار بین الملل - واشنگتن‌پست نوشت جهت‌گیری اظهارات دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا تقریبا همواره خوش‌بینانه بوده و در تعارض با جهت‌گیری برخی مقامات بهداشتی است که ترجیح می‌دهند افراد بیشتر آماده باشند تا اینکه تهدید را دست‌کم بگیرند.

ترامپ بار‌ها گفته است که ایالات متحده در حال پیروزی در نبرد علیه ویروس کرونا است و مرتبا این ادعا را که کرونا می‌تواند به‌یکباره ناپدید شود مطرح کرده است.

واشنگتن‌پست افزود اگرچه ترامپ بعضا اظهارات محتاطانه مقامات بهداشتی را درباره موضوعات پیش رو پذیرفته است، اما خوش‌بینی‌ای که در اولین واکنش‌های او در قبال این بیماری مهلک وجود داشت هنوز به‌طور کامل از بین نرفته است.

واشنگتن‌پست به سخنان ترامپ در تاریخ ۲۲ ژوئن اشاره کرده که در مواجهه با نگرانی‌ها درباره بحران کرونا گفته بود: «نه ما اصلا نگران نیستیم. ما این بیماری را کاملا تحت کنترل داریم. فقط یک نفر مبتلا به بیماری از چین آمده است.»

او یک روز بعد هم می‌گوید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

رئیس‌جمهور آمریکا حدودا یک ماه بعد یعنی در تاریخ ۲۴ فوریه مدعی شده بود: «بیماری کرونا کاملا در آمریکا تحت کنترل است. وضعیت بازار بورس به‌نظرم دارد خوب می‌شود.»

چنین اظهاراتی تا همین روز‌های اخیر هم ادامه پیدا کرده‌اند. ترامپ در تاریخ ۲۰ ژوئن مدعی شده است: «بسیاری آن را ویروس می‌خوانند که هست. بسیاری هم آن را آنفلوآنزا می‌دانند، چه فرقی دارد؟»