۹۵ درصد اسرای فلسطینی شکنجه می‌شوند

انجمن اسرای فلسطین (غیر دولتی) امروز (پنجشنبه) به مناسبت روز جهانی «حمایت از قربانیان شکنجه » اعلام کرد که فلسطینیان در زندان‌های رژیم اسرائیل بارها تحت شکنجه قرار می‌گیرند. 

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که ۹۵ درصد اسرای فلسطین از زمان دستگیری تا بازجویی و سپس زندان شکنجه می‌شوند و صهیونیست‌ها از ابزارهای متعددی برای شکنجه جسمی و روحی بهره می‌برند.

یکی از مصادیق شکنجه، انفرادی‌های طولانی مدت و نگهداری در شرایط بسیار سخت با کمترین امکانات بهداشتی ذکر شده است. همچنین اسرا با بی توجهی پزشکی مواجه هستند که به مرور موجب شهادت اسرای بیمار می‌شود.

ممانعت از خوابیدن تا ۲۰ ساعت در طول جلسات بازجویی با دست و پای بسته، ضرب و شتم شدید و متوالی و اهانت‌های کلامی و تحقیر نیز از دیگر موارد شکنجه فلسطینیان ذکر شده است.

در بیانیه انجمن اسرای فلسطینی همچنین آمده است که مأموران صهیونیست در برخی مواقع فلسطینیان را از رفتن به سرویس بهداشتی یا حمام و تعویض لباس‌ها برای چندین روز ممانعت می‌کنند.

اسرا همچنین پس از آزادی گزارش داده‌اند که صهیونیست‌ها بارها آن‌ها را تهدید کرده‌ بودند که خانواده‌هایشان نیز بازداشت شده و به آن‌ها تعرض خواهد شد یا اینکه خانه‌هایشان تخریب می‌شود.

طبق این بیانیه در حال حاضر نزدیک به پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.