رژیم صهیونیستی باید دست از طرح غیرقانونی الحاق بردارد

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بار دیگر مخالفت کشورش را با طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرد.

اخبار بین الملل- وزیر خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اعلام مواضع دولت آنکارا در خصوص طرح الحاق کرانه باختری، خواستار خودداری رژیم صهیونیستی از اجرای آن شد.

چاووش اوغلو در این نشست ویدئو کنفرانس از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود از راه حل دو دولت را برای کمک به رفع مناقشه فلسطین و اسرائیل اعلام کنند.

بنابر اعلام وزیر خارجه ترکیه، آنکارا آماده است تا به تلاش‌های بین المللی برای تحقق این مهم کمک کند.

او با غیرقانونی خواندن طرح الحاق کرانه باختری از اسرائیل خواست تا از پیشبرد این طرح خودداری کند.

چاووش اوغلو ضمن محکوم کردن طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی‌ها، این اقدامات را از موانع اصلی بر سر راهکار دو دو دولت دانست و یادآور شد که جامعه جهانی به همین علت باید تلاش بیشتری در جهت ممانعت از توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت.