طرح پنتاگون در مرز مکزیک

وزارت دفاع آمریکا مجوز اعزام ۴ هزار نظامی این کشور به مرز مکزیک را صادر کرد. بر اساس بیانیه‌ وزارت دفاع آمریکا این تعداد از نظامیان حداکثر تا ماه اکتبر در مرز مکزیک مستقر خواهند شد.

اخبار بین الملل- در این بیانیه آمده: « مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریکا، از وزارت امنیت داخلی  درخواست همکاری کرده و همچنین مجوز اعزام حداکثر ۴ هزار پرسنل نظامی پنتاگون به مرز مکزیک تا ماه اکتبر را صادر کرده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که این نیرو‌ها از واحد‌های گارد ملی خواهند بود. ماموریت اعلام شده آن‌ها نظارت بر مرز،  پشتیبانی لوجستیکی، حمل و نقل مأمورین گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا کمک خواهد بود.

روز سه‌شنبه دونالد ترامپ مدعی شد که مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۸۴ درصد کاهش یافته است.

در ۷ ژوئن، آمریکا و مکزیک نهایتا به توافقی درباره جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی رسیدند. براساس این توافق، آمریکا متعهد شد تا  از اعمال تعرفه بر کالا‌های مکزیکی خودداری کند، در مقابل مکزیک هم قول داده تا برای مقابله با تردد مهاجران بدون مدارک به خاک آمریکا، گارد ملی خود را در سراسر مرزهای جنوبی آمریکا مستقر کند.