جمهوریخواهان شکست در انتخابات را نخواهند پذیرفت!

اندرو کومو، فرماندار نیویورک از احتمال جنجال جمهوریخواهان در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، کومو با اشاره به برنامه ریزی کاخ سفید برای زیر سوال بردن موضوع رای گیری پستی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: رای گیری پستی امری منطقی است. این روز‌ها می‌توان با کارت اعتباری و از طریق اینترنت خرید انجام داد. پس چرا نتوان رای گیری پستی انجام داد. در اوج شیوع ویروس کرونا، چه مفهومی دارد که مردم را در صف‌های طولانی رای گیری گرفتار کنیم. این کار برای سلامت عمومی جامعه مضر است.

وی با اشاره به این که جمهوری خواهان بازنده انتخابات خواهند بود گفت: به گمان من، آن‌ها در انتخابات بازنده خواهند بود و ادعا خواهند کرد تقلب صورت گرفته است. آن‌ها تلاش خواهند کرد رای گیری پستی را زیر سوال ببرند. البته من امیدوارم که آن‌ها این کار را نکنند.

فرماندار نیویورک در ادامه افزود: آن چه که ما در کشورمان با این همه خشم و با این همه شکاف نباید با آن مواجه شویم این است که جمهوریخواهان نتایج انتخابات را نپذیرند. ما در ماه نوامبر به یک نتیجه قطعی (برای انتخابات) نیاز داریم. ما نمی‌توانیم شاهد وضعیتی باشیم که طی آن یک طرف انتخابات بگوید بازنده انتخابات نیست.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم برای چنین موضوعی برنامه ریزی شده است. متاسفم که این مطلب را بر زبان می‌آورم. شاید این سخنان من بدبینانه به نظر برسد، اما اگر عملکرد دولت ترامپ را مشاهده کرده باشید، گاهی اوقات بدگمان بودن نسبت این دولت سودمند است.