125000 قربانی کرونا در آمریکا

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۵ هزار و ۳۹ نفر رسید.

اخبار بین الملل-این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، شمار کلی مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را دو میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۲۷ هزار و ۶۴۰ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۴۱۵ هزار و ۲۰۷ مورد ابتلا و ۳۱ هزار و ۴۲۱ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

بنا بر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۹ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۸۹ نفر از مردم جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند که از آن میان ۴۹۳ هزار و ۶۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و چهار میلیون و ۹۲۴ هزرا و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا طی دو هفته گذشته در آمریکا 60 درصد رشد داشته است و در همین راستا فرمانداران تگزاس و فلوریدا طی حکمی خواستار توقف کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا شده‌اند و بازگشایی کسب و کارها را در این دو ایالت به تعویق انداخته‌اند.