درگیری جدید ترامپ با روسیه

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت، هیچ‌کس به او درباره ادعای پول دادن روسیه به طالبان برای هدف قرار دادن نیروهای ناتو اطلاعی نداده است.

اخبار بین الملل- ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «هیچ‌کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان [کاخ سفید] درباره به‌اصطلاح حمله به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی "منبع ناشناس" رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است. همه در حال تکذیب آن هستند و حملات زیادی علیه [نیروهای] ما صورت نگرفته است».

رئیس جمهور آمریکا در توئیت دیگری نوشت: «هیچ‌کس به اندازه دولت ترامپ نسبت به روسیه سختگیر نبوده است. با جو بایدن و اوبامای فاسد، روسیه از گرفتن قسمت‌های مهمی از اوکراین لذت می‌برد. هانتر (پسر بایدن) کجاست؟ احتمالاً این هم یکی دیگر از کارهای مزدورانه "ساختگی تایمز" مثل دسیسه شکست‌خورده روسی‌شان باشد. "منبع" آن‌ها کیست؟»

«کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن رد گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، تصریح کرد که  ترامپ از ادعای این روزنامه مبنی بر درخواست کمک مسکو از طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان و دادن پاداش به آنها، اطلاعی نداشته است.

روز جمعه این روزنامه آمریکایی طی گزارشی مدعی شده بود که چندماه پیش  ترامپ آمریکا مطلع شده است که روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان از طالبان درخواست کمک کرده و به آنها  پاداش داده است.

در این گزارش آمده است که واحد اطلاعات نظامی روسیه مخفیانه شبه‌نظامیان طالبان را تحریک کرده تا به نظامیان ائتلاف بین‌المللی در افغانستان حمله کنند و این یافته‌های اطلاعاتی چند ماه قبل در اختیار ترامپ قرار گرفته بود.

پیشتر، یکی از نمایندگان وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفته بود که این مطلب نیویورک‌تایمز یک مطلب جعلی است که ساخته دست سازمانهای اطلاعاتی آمریکا است.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز روز جمعه در این خصوص گفت که انتشار این مطلب دروغین در رسانه‌های آمریکا درباره روسیه و افغانستان پیشتر نیز به تهدید مستقیمی علیه دیپلمات‌های روسیه منجر شده بود.

این سفارتخانه در پستی توییتری اعلام کرد: اتهامات بی‌اساس و ناشناس [که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده] و در آن مسکو را مغز متفکر پشت پرده کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان خوانده باعث شده جان کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن و لندن هدف تهدیدات مستقیم قرار بگیرد.