قانون سزار علیه ملت سوریه چهره واقعی و زشت آمریکا را نشان داد

«سامی المجالی» رئیس شورای سیاست مردمی اردن در صدر یک هیأت از اعضای این شورا، به دیدار «شفیق دیوب» کاردار سفارت سوریه در اردن رفتند.

اخبار بین الملل-المجالی در این دیدار تأکید کرد که آنچه علیه سوریه رخ می‌دهد، اردن را از درون هدف قرار می‌دهد.

وی پس از این دیدار به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که هدف از این دیدار، اعلام مجدد همبستگی اردن با ملت سوریه در مقابله با قانون سزار است.

بر اساس این قانون، دولت‌ها، شرکت‌ها یا تمام افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم چه در زمینه نظامی یا اقتصادی، با دولت سوریه همکاری کنند، مشمول تحریم خواهند شد. در نخستین روز اجرای این قانون، ۲۴ شخص و نهاد که از تلاش‌های دمشق برای بازسازی سوریه حمایت کردند، تحریم شدند.

این مسئول اردنی تصریح کرد، قانون سزار زشت‌ترین تصویر را از فرهنگ آمریکا نشان می‌دهد و این واقعیت‌ها ادعاهای آمریکا را بر ملا می‌سازد.

المجالی خاطر نشان کرد، این قانون ظالمانه علیه ملت سوریه وضع شده و رفتارهای دولت آمریکا از جمله آتش زدن محصولات کشاورزی سوریه، سرقت نفت و گاز، بمباران غیر نظامیان و مانع تراشی در برابر هر گونه راه حل سیاسی، همچنان ملت سوریه را هدف قرار می‌دهد.

 اعضای این هیأت اردنی هم تأکید کردند که سوریه «با ایستادگی و جانفشانی ملت و ارتش خود، سراسر منطقه از جمله اردن را از تروریسم و جنایات آن نجات داد».

اعضای این هیأت ضمن اعلام حمایت خود از سوریه برای مقابله این کشور با این جنگ ظالمانه، تأکید کردند: «آنچه قانون سزار نامیده می‌شود و آمریکا آن را به سوریه تحمیل کرد، چهره واقعی و زشت آمریکا را نشان داد».

دیوب نیز در این دیدار، ضمن شرح آخرین تحولات سوریه، تأکید کرد، دمشق اقدامات لازم را انجام داده است تا بتواند از تأثیر این قانون ظالمانه علیه ملت سوریه بکاهد.

وی خبر داد که دولت سوریه با دوستان و همپیمانان خود در تماس است تا بتواند از شدت اثرات این قانون بکاهد.

کاردار سوریه در اردن خاطر نشان کرد، سوریه از مدتهاست که با اقدامات ظالمانه و یکجانبه کشورهای غربی روبرو بوده و توانسته است اثرات آن را از بین ببرد و در برابر آن به پیروزی برسد.

دیوب با بیان اینکه قانون سزار نیز از این امر مستثنی نیست، تصریح کرد، هر گونه بهبود در روابط اردن و سوریه به سود دو کشور و دو ملت برادر است.