اتفاقی بی سابقه در نیویورک

شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد؛ بر اساس آمار‌های منتشر شده، بیست و پنج مورد تیراندازی در آخر هفته گذشته (شنبه و یکشنبه گذشته) در نیویورک روی داده که باعث شده است به گفته پلیس این شهر، ماه ژوئن جاری، خشن‌ترین ماه این شهر از سال ۱۹۹۶ به این سو باشد.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، تیراندازی‌های خشونت بار در شهر نیویورک تا اوایل صبح امروز در نقاط مختلف نیویورک در جریان بود و یک نوجوان هفده ساله در منطقه برانکس (Bronx) کشته شد.

به گفته پلیس, ​این نوجوان هفده ساله بر اثر برخورد گلوله به گردنش جان خود را از دست داد. تیراندازی‌های دیگری نیز در نقاط مختلف نیویورک گزارش شده است که از جمله یک مورد بعد از مشاجره دو مرد و دیگری در یک مهمانی روی داده است که دو نفر از زخمی شدگان، در وضعیت بحرانی هستند.

در دو مورد دیگر تیراندازی‌های نیویورک، دو مرد بیست و هفت ساله با شلیک گلوله زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته "ترنس موناهان"، رئیس اداره پلیس نیویورک این وضعیت از سال ۱۹۹۶ به این سو بی سابقه بود که دلایل مختلفی را می‌توان برای افزایش جرم و خشونت در نیویورک برشمرد.

در ماه گذشته، ​ هزار و دویست نفر به جرم گرداندن سلاح در خیابان به دادگاه احضار شدند و هشتصد نفر دیگر نیز به دلیل تعطیل بودن دادگاه ها، بازداشت شدند.

به گفته ماناهان,​ مرگ جرج فلوید باعث شده است که دیدگاه عمومی از نیرو‌های پلیس و ضابط قانون در آمریکا تغییر یابد.

از شروع سال جدید میلادی، بیش از پانصد مورد تیراندازی در نیویورک گزارش شده است که به گفته اداره پلیس این شهر، در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، چهل و دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

آمار اعمال خشونت‌های مسلحانه در سایر نقاط آمریکا نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اشاعه خشونت با استفاده از سلاح‌های گرم و سرد در جامعه آمریکا سابقه‌ای دیرینه دارد.

مجوز حمل سلاح توسط شهروندان از مهم‌ترین دلایل گسترش خشونت در آمریکاست.

سرانه سلاح در هیچ کشور دیگری در جهان مانند آمریکا نیست. در این کشور ۱۷۰ میلیون سلاح در دستان غیرنظامیان قرار دارد و لابی‌های شرکت‌های تولید و توزیع اسلحه هر بار مانع از تحقق وعده‌های دولت برای قانونمند کردن استفاده از اسلحه در کشور می‌شوند.