کتاب بولتون هشداری جدی درباره بی‌کفایتی ترامپ است

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه درباره بی کفایتی « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

اخبار بین الملل- وی در مقاله‌ای در روزنامه «یو‌اس‌اس تودی» نوشت: «هفته پیش شاهد انتشار کتاب جان بولتون،‌ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بودیم. در این کتاب بولتون به تشریح تجربه‌های شخصی خود با دونالد ترامپ و هشدار جدی درباره بی کفایتی وی،‌ رویکرد خطرناکش درباره امنیت ملی تا علایق شخصی و گستاخی وی پرداخته است.»

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «به طور کوتاه، بولتون در حال گفتن چیزی است که ما پیشتر نیز آن را می‌دانستیم. رئیس جمهور همانی است که کامل نمایان شده است: خودخواه، متکبر و التماس کننده به دیکتاتورها در چین، ترکیه، کره شمالی و روسیه.»

شیف گفت: «ما در جریان محاکمه استیضاح اثبات کردیم که ترامپ صدها میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را متوقف کرده بود تا این کشور تحقیقات شرم‌آوری را علیه رقیب سیاسی خود انجام دهد. بولتون در این کتاب این موضوع را تایید کرد و شواهد بیشتری درباره آن فراهم کرد.»

وی در ادامه این مقاله نوشت که بولتون در این کتاب به موارد بیشتری درباره اتهامات استیضاح رئیس جمهور اشاره کرد. در دوران تحقیقات استیضاح، من سوالاتی درباره مداخله چین در انتخابات کشورمان مطرح کردم اگر چه ترامپ چنین مداخله‌ای یا پیشنهاد توافق تجاری بهتر با پکن را رد کرد. بولتون مشخص کرد که بولتون چگونه به دنبال انتخاب شدن مجدد به کمک چین است و در یک مورد از «شی‌جینپینگ» رئیس جمهور چین درخواست کمک کرده و در مقابل، امتیازات تجاری به وی پینشهاد کرده است.»