اعزام تیم متخصص از سازمان جهانی بهداشت به چین

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد یک تیم متشکل از متخصصان هفته آینده به چین اعزام می‌شود تا درباره منشاء ویروس کووید-۱۹ تحقیقاتی انجام دهد.

اخبار بین الملل-آدهانوم که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اظهار کرد «بهتر است وقتی همه چیز درباره این ویروس روشن شد با آن مبارزه کنیم، به همین دلیل این سازمان تصمیم گرفت چنین تیمی را به چین اعزام کند.»

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه اضافه کرد «وقتی همه چیز را درباره ویروس بدانیم، از جمله آنکه منشاء آن چه بوده است، بهتر می‌توانیم با آن مبارزه کنیم.» او افزود «هفته آینده تیمی را به همین منظور به چین اعزام خواهیم کرد.» آدهانوم سپس ابراز امیدواری کرد که این کار به درک نحوه شیوع ویروس کووید-۱۹ کمک کند و جهان را برای شیوع‌های آتی آن آماده‌تر سازد.

در اواخر دسامبر ۲۰۱۹، مقامات چین سازمان جهانی بهداشت را از شیوع نوع جدیدی از ذات الریه که پیش‌تر ناشناخته بود، آگاه کردند. از آن زمان به بعد موارد متعدد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا که همان زمان از سوی سازمان جهانی بهداشت «کووید-۱۹» نامیده شد در سرتاسر جهان گزارش شد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ این بیماری از سوی سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر جهانی اعلام شد. بیماری کرونا تاکنون بیش از ده میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است که از میان آن‌ها بیش از ۵۰۴ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

علی‌رغم کنترل نسبی این بیماری در دو و سه ماه گذشته، به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های اجتماعی و از سرگیری فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف در اکثر کشورها، بار دیگر افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ از همه جای جهان گزارش می‌شود.