نظامیان ارشد صهیونیست با محدود کردن طرح اشغال کرانه باختری مخالفت کردند

در بحبوحه انتشار اخبار مختلف درباره طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از تعویق زمان اجرای آن گرفته تا خارج شدن دره اردن از این طرح، اکنون از مخالفت نظامیان ارشد صهیونیست با محدود کردن این طرح خبر می‌رسد.

اخبار بین الملل-یک گروه لابی‌گری حامی طرح اشغال، متشکل از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) طی نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم، درباره محدود کردن طرح اشغال هشدار دادند.

این گروه که «جنبش امنیت» نام دارد، در این نامه ضمن مخالفت با حذف دره اردن از طرح اشغال، مدعی شدند: «عقب‌نشینی در این مرحله، باعث افزایش فشار بر اسرائیل جهت انجام عقب‌نشینی‌ها و مصالحه‌های بیشتر می‌شود که به نوبه خود دولت و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد».

بر این اساس، فرماندهان نظامی امضاکننده این نامه از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر ژیم صهیونیستی خواستند که در تاریخ یکم جولای اشغال دره اردن و همچنین تمام مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را اعلام کند.

چندی پیش نیز تعدادی از ژنرال‌ها و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی با ارسالن نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از او درخواست کردند که به طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری چراغ سبز نشان دهد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

روز گذشته، «آیلت شاکد» وزیر پیشین دادگستری این رژیم با ادعای اینکه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره آخرین نسخه از طرح اشغال به دست آورده، اظهار داشت: «طرحی که اکنون مد نظر قرار دارد، شامل الحاق دره اردن نمی‌شود».