عملیات تروریستی داعش در روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: از یک عمل تروریستی گروه داعش در شهر ولادی قفقاز پایتخت جمهوری اوستیای شمالی در منطقه قفقاز شمالی پیشگیری کرده است.

اخبار بین الملل-سازمان امنیت فدرال روسیه (ف.اس.ب) روز سه شنبه در بیانیه ای که در سایت این سازمان منتشر شده است، اعلام کرد: سازمان امنیت فدرال روسیه از یک عمل تروریستی گروه داعش در شهر ولادی قفقاز جلوگیری شد.

در بیانیه گفته شده است: در نتیجه اقدامات سازمان امنیت فدرال، شهروند روس ۲۰ ساله که برای انفجار یک بسته انفجاری دست ساز در نزدیکی یک ساختمان حکومتی در ولادی قفقاز آماده شده بود و قصد داشت پس از عمل تروریستی برای ادامه فعالیت در گروه داعش به یکی از کشورهای خاورمیانه برود دستگیر شد.

از یک انبار پنهانی این تروریست، اجزای بمب و وسایل مخابراتی به دست آمد و پیام هایی که بدست آمد قصد وی برای عمل تروریستی را اثبات کرد.

در زمان حاضر فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد و پرونده کیفری در مورد وی گشوده شده است. 

در سال‌های اخیر در روسیه دهها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شدند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

مسلمانان سنی افراطی بزرگترین چالش روسیه در یک دهه اخیر در این کشور به حساب می آیند پیشتر گروه های نژاد پرست اسلاو نیز دردسرهایی برای سرویس امنیتی روسیه ایجاد می کردند که مسکو توانست آنها را متلاشی کند.