مسکو شایعات درباره وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی را رد کرد

سفیر روسیه در کره شمالی در سخنانی هرگونه گمانه زنی درباره وضعیت جسمانی رئیس کره شمالی  و جانشین او را رد کرد.

اخبار بین الملل- «آلسکاندر ماتسگوئرا» سفیر روسیه در کره شمالی روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تاس» در این زمینه گفت : «مطمئنم که این‌ها شایعات بی اساسی هستند.»

سخنان سفیر روسیه درباره سلامتی « کیم جونگ اون » رئیس کره شمالی بعد از آن مطرح شد که وزیر دفاع ژاپن چندی قبل مدعی وضعیت بد جسمانی رئیس کره شمالی شده بود.

سفیر روسیه در ادامه با بیان اینکه رئیس کره شمالی کمتر در انظار ظاهر می‌شود، افزود که دولت این کشور به طور معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

«تارو کانو» وزیر دفاع ژاپن در نشست خبری روز پنجشنبه حین صحبت درباره تحرکات اخیر کره  شمالی گفت: «درباره سلامتی "کیم جونگ اون" رئیس کره شمالی شک و تردید داریم.»

وزیر دفاع ژاپن در این نشست خبری تحرکات اخیر کره شمالی را کاملا عجیب خواند. شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان» چندی قبل به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شد که حال جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی بسیار نامساعد است.

این دیپلمات روس گفت: «کیم تصمیماتی می‌گیرد  و احکام او منتشر می‌شوند. مهمترین نکته این است که زندگی در این کشور به آرامی در حال جریان است.»

 وی همچین شایعات درباره جایگزین شدن خواهر رئیس کره شمالی با وی را رد کرد و گفت، در کره شمالی هیچکس جرات ندارد خود را شماره دو بنامد. فقط «شماره یک»  وجود دارد و آن هم رئیس کشور  کیم جونگ اون است. اگر از خواهر او هم این سئوال را بپرسید او به طور قطع شماره دو بودن خود را رد می‌کند.