نظر دبیرکل عصائب الحق درباره نسل جدید عراق

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب الحق در باره تلاش های جدید برای اشغال عراق هشدار داد و خواستار هشیاری همه اقشار این کشور شد.

اخبار بین الملل- شیخ قیس الخزعلی که امروز سه شنبه به مناسب صدمین سالروز انقلاب ۱۹۲۰ (ثوره العشرین) سخنرانی می‌کرد، از تلاش حاخبار بین الملل- زب منحل شده بعث عراق برای تخریب چهره این انقلاب خبر داد. این انقلاب سال ۱۹۲۰ در اعتراض به اشغال عراق از سوی انگلیسی‌ها آغاز شد.

او با بیان اینکه انقلاب سال ۱۹۲۰ عراق با برنامه‌ریزی و فتوای مرجع دینی عراق (آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی) صورت گرفت، خاطرنشان کرد که مرجعیت دینی در شهرهای نجف اشرف و کربلا نقش مهمی در به ثمر رسیدن این انقلاب ضد استعماری داشت.

شیخ قیس خزعلی از نمایندگان عراقی خواست این انقلاب را به عنوان روز ملی در عراق تصویب کرده و اجازه تحریف واقعیت‌ها و حوادث پیرامون این انقلاب را ندهند.

او با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت که انقلاب ۱۹۲۰ عراق با نوع جدیدی از تلاش برای اشغال این کشور همزمان شده است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت که صد سال پیش در چنین روزی مردم این کشور علیه اشغالگری بریتانیا قیام کردند و جوانان عراقی همین کار را در سال ۲۰۰۳ انجام دادند و در برابر آمریکا که قدرت برتر جهان بود ایستادند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: «نسل جدید در عراق این توانایی را دارد که انقلاب جدیدی علیه اشغالگران رقم بزنند. اگر نیروهای اشغالگر بر بقای خود در خاک عراق اصرار کنند، نسل دوم انقلاب می‌تواند به این بقای آن‌ها پایان دهد».

شیخ قیس خزعلی با بیان اینکه ایران در قضیه ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه علیه آمریکا و رئیس جمهور این کشور قرار قضایی صادر کرده، از پارلمان، دستگاه قضا و مردم خواست علیه مجرمان و جنایتکاران و مسبب ترور شهید ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر شهدای این سازمان اعلام جرم کرده و تا استیفای حقوق شهدای الحشد کوتاه نیایند.

او اقدام ایران در قضیه شهدای مقاومت را ستود و گفت که صدور حکم قضایی در این قضیه کمترین کاری است که می‌توان در حق این شهدا انجام داد.