ممنوعیت پرواز هواپیما‌های پاکستان در اروپا

اتحادیه اروپا ورود کلیه پرواز‌های خطوط هواپیمایی پاکستان به این اتحادیه را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، اتحادیه اروپا با اعلام این مطلب که تمامی پرواز‌های سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان را به مدت شش ماه ممنوع اعلام کرده است، تصریح کرد این اتحادیه به خلبانان پاکستانی به دلیل عدم تبحر، اعتماد ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: «پرواز‌های خطوط هوایی بین المللی پاکستان (PIA) به مدت شش ماه در اتحادیه اروپا ممنوع است.»

بیش از یک سوم از خلبانان هواپیمایی کشوری پاکستان مظنون به داشتن مدارک و مجوز‌های پرواز جعلی هستند. "پویا عبدالله خان" سخنگوی "سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان" گفت: «آژانس امنیت پرواز و حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا (EASA) به سازمان هواپیمایی این کشور اعلام کرده هنوز اثبات نشده است که باقیمانده خلبانان (پاکستانی) دارای مدارک و تبحر لازم هستند بنابراین آن‌ها اعتماد شان را نسبت به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان از دست داده اند.»

با هدف جلوگیری از سلب اعتماد کشور‌ها و سازمان‌های هواپیمایی خارجی، دولت پاکستان تحقیقات خود را درباره خلبانان دارای مدراک جعلی آغاز کرده و تاکنون فعالیت بیش از ۱۰۰ خلبان ممنوع اعلام شده است. سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان بر تعهد خود برای حفظ ایمنی و سلامت مسافران و همچنین فعالیت حرفه‌ای خلبانان تاکید کرده است. در طول سال‌های اخیر، دولت پاکستان ۸۸۰ نفر از جمله ده‌ها مسئول ارشد سازمان هواپیمایی این کشور را به جرم استفاده از مدارک جعلی شناسایی و آنان را از کار اخراج نموده است.