حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن

شبکه الجزیره به نقل از منابع نظامی گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی طی ساعات گذشته بیش از ۴۰ حمله هوایی را در چند منطقه یمن انجام داده‌اند.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش این منبع نظامی، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مناطقی را در ۵ استان صنعا، مارب، البیضا، الجوف و صعده مورد حمله قرار دادند.

مزدوران سعودی-آمریکایی روز دوشنبه نیز در جنایتی وحشیانه به منطقه «آل حتیک» در وادی عبیده در استان مارب یورش برده و ده‌ها عنصر مسلح سوار بر تانک خانه‌های مردم را ویران کرده و آن را به آتش کشیدند که به شهادت هفت نفر از اهالی آل سبیعان از جمله «شیخ محسن سبیعان» و سه برادر و فرزندش منجر شد.

در حالی که تجاوز‌ها و حملات رژیم کودک‌کش سعودی به یمن همچنان ادامه دارد، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز»، معاون وزیر دفاع عربستان در اظهاراتی مدعی شد این کشور در کنار آمریکا در راستای ایجاد امنیت و صلح در منطقه و جهان تلاش می‌کند!

روز سه‌شنبه «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از آغاز دوباره تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن برای اعلام آتش‌بس در این کشور خبر داد.

وی گفت مارتین گریفیتس در چارچوب تلاش‌ها برای اقدام مشترک دولت (مستعفی) یمن و جنبش انصارالله در خصوص اعلام آتش‌بس و ازسرگیری فوری روند سیاسی، سلسله گفت‌وگو‌ها را در ریاض آغاز خواهد کرد.

موضوع آتش‌بس در یمن مجددا در حالی مطرح می‌شود که علی‌رغم اعلام چند باره آن، ائتلاف سعودی همواره اقدام به بمباران مناطق مختلف یمن می‌کند.

علی رغم آنکه رژیم سعودی پیش‌تر مدعی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا با آتش‌بس در یمن موافقت می‌کند، به بمباران وحشیانه خود علیه مردم بی‌دفاع این کشور ادامه داده است. نیروهای یمنی نیز در پاسخ به این جنایات، در چند مرحله مواضع نظامیان و مزدوران سعودی را هدف قرار دادند. با این وجود، مقامات یمنی تاکید کرده اند اگر رژیم سعودی به آتش‌بس پایبند نماند، پاسخی دردناک از سوی این کشور دریافت خواهد کرد.