نمایندگان آمریکا اختیارات ترامپ را کاهش دادند

کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب متممی برای قانون اختیارات دفاع ملی، اختیارات دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور این کشور، را در مورد کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان و همچنین سایر کشور‌های اروپایی کاهش داد.

اخبار بین الملل-«دان بیکن» نماینده جمهوری‌خواه نبراسکا و «روبن گالگو» نماینده دموکرات آریزونا دو نماینده‌ای بودند که این طرح را به مجلس نمایندگان ارائه دادند و با ۴۹ رأی موافق در برابر ۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

گالگو در این خصوص گفت «در این زمان نمی‌توانیم حضور خود را در اروپا کاهش دهیم. روسیه تهدید بزرگی برای کشور ماست.»

طبق این متمم بودجه لازم برای کاهش نیرو‌های آمریکایی در آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی تنها در صورتی تأمین خواهد شد که مجوز‌های لازم برای آن اخذ شده باشد.

ماه گذشته به طور ناگهانی ترامپ اعلام کرد قصد دارد نیرو‌های آمریکایی در آلمان را از ۳۴۵۰۰ نفر به ۲۵۰۰۰ نفر کاهش دهد. او این اقدام را پاسخی در برابر اعمال آلمان در تحقق نبخشیدن به تعهدات خود در قبال ناتو اعلام کرد. ترامپ بار‌ها و بار‌ها از آلمان به دلیل عمل نکردن به تعهد مالی خود در صرف دو درصد از درآمد ناخالص برلین برای هزینه‌های دفاعی ناتو انتقاد کرده است.

روابط میان متحدان «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) از زمان به قدرت رسیدن ترامپ رو به زوال گذاشت به گونه‌ای که رسانه‌های آلمانی شروع کردند به عنوان کردن این مطلب که برلین «دشمن مورد علاقه» رئیس‌جمهور آمریکاست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، نیز چند روز پیش اذعان کرد روز‌های خوب همکاری فرامنطقه‌ای آتلانتیک به سر آمده است و دیگر کشور‌های اروپایی روابط خوب گذشته را با آمریکا ندارند.