ترس ترامپ از ماسک زدن

با اینکه دونالد ترامپ در ابتدای شیوع ویروس کرونا ، به مردم آمریکا توصیه کرد صورت هایشان را با یک تکه پارچه بپوشانند، اما تاکنون هرگز مشاهده نشده است که ترامپ خودش ماسک بزند.

اخبار بین الملل-نادیا البلبیسی، خبرنگار شبکه العربیه در واشنگتن گفت: ترامپ بسیاری از افراد را شگفت زده کرده و باعث شده است شماری از مقاله نویسان در مطبوعات، مخالفان و حتی طرفدارانش این سوال را مطرح کنند که چرا او نمی‌خواهد ماسک بزند. این در حالی است که تیم پزشکی کاخ سفید، به مردم آمریکا توصیه می‌کنند در زمان خروج از خانه، ماسک بزنند.

عده‌ای می‌گویند ترامپ به این علت حاضر به زدن ماسک نیست که احساس می‌کند در این صورت، وجهه اش به عنوان یک رئیس جمهور قوی مخدوش خواهد شد. عده‌ای هم معتقدند ترامپ می‌خواهد به طرفدارانش که به طور معمول از ماسک استفاده نمی‌کنند این پیام را ارسال کند که یکی از آنهاست و مانند آن‌ها عمل می‌کند. در تجمع اخیر انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا هم اینطور بود و بسیاری از طرفداران او ماسک نزده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: لیز چنی عضو کنگره که دختر دیک چنی معاون رئیس جمهور اسبق آمریکاست، عکسی از پدرش را منتشر کرد که ماسک زده است. لیز چنی نوشت: مردان واقعی، ماسک می‌زنند. ترامپ می‌گوید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کند و لزومی به زدن ماسک نیست. جو بایدن، رقیب انتخاباتی او، در اماکن عمومی ماسک می‌زند. ایوانکا ترامپ هم ماسک می‌زند و همسر ترامپ هم با انتشار توئیتی، از ماسک زدن حمایت کرد. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ماسک دارد و از آن استفاده می‌کند، اما تاکنون هیچ کسی او را با ماسک مشاهده نکرده است.