تلاش‌های امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل

القدس العربی در گزارشی به روند عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات اشاره کرد.

اخبار بین الملل-در این گزارش آمده است: امارات در مسیر ترسیم روابط قدیم و جدید خود با اسرائیل پیش می رود به طوری که در صورت انصراف تل آویو از الحاق بخش هایی از کرانه باختری ، ابوظبی اقدام به بهبود روابط خود با دشمن صهیونیستی می کند؛ روابطی که سفیر امارات در آمریکا آن را دوستانه توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، امارات با سوء استفاده از طرح الحاق تلاش می کند روابط خود را با رژیم صهیونیستی تقویت کند چرا که مقاله اخیر سفیر امارات در آمریکا در واقع بیشتر شبیه یک نصیحت دوستانه خطاب به تل آویو بود.

با وجود آنکه روابط رسمی میان امارات و رژیم صهیونیستی وجود ندارد اما اقدامات زیادی خارج از چارچوبهای دیپلماتیک برای عادی سازی روابط میان ۲ طرف صورت می گیرد.

بحران گسترش ویروس کرونا نیز در این میان باعث تقویت این اقدامات شده به طوری که مقامات رسمی در بالاترین سطوح ۲ طرف از همکاری های دو جانبه در زمینه مبارزه با این ویروس سخن می گویند.

۲ شرکت اماراتی و اسرائیل در ژوئن گذشته از آغاز پروژه های مشترک در زمینه های پزشکی و در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا خبر دادند.

اماراتی ها تلاش کردند از شدت واکنش ها نسبت به این همکاری ها کاسته و آن را یک همکاری صرف میان ۲ شرکت بخش خصوصی در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا توصیف کنند.

فرود ۲ هواپیمای اماراتی در فرودگاه بن گورین تل آویو، به بهانه ارسال کمک های بشر دوستانه به فلسطینی ها که با مخالفت فلسطینی ها نیز رو به رو شد از دیگر اقدامات در این خصوص بود.

رژیم صهیونیستی نیز در سال ۲۰۱۵ نخستین هیأت خود را در امارات برای نمایندگی در آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در ابوظبی ایجاد کرد.

اماراتی ها هم چنین در سال ۲۰۱۷ در یک رزمایش نظامی مشترک با نیروی هوایی یونان، آمریکا، ایتالیا و رژیم صهیونیستی مشارکت کردند.