نهادهای جاسوسی آمریکا ادعای نیویورک تایمز درباره روسیه را رد کردند

گزارش جدید نهادهای جاسوسی آمریکا حاکی از این است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است.

اخبار بین الملل-«شورای اطلاعات ملی» در آمریکا گزارشی دو نیم صفحه‌ای در این خصوص آماده کرده است که می‌گوید «سازمان اطلاعات مرکزی» (سی‌آی‌اِی) و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در این کشور، ادعای مطرح شده علیه روسیه را حایز «قابلیت اتکای متوسط» دانسته‌اند.

از سوی دیگر «آژانس امنیت ملی» آمریکا و شماری دیگر از نهادهای جاسوسی این کشور ادعای مطرح شده علیه روسیه را حائز «قابلیت اتکای ضعیف» توصیف کرده‌اند.

«کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید روز شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ضمن رد گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک ‌تایمز»، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از ادعای این روزنامه مبنی بر درخواست کمک مسکو از طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان و دادن پاداش به آنها، اطلاعی نداشته است.

«مارک اسپر»‌وزیر دفاع آمریکا نیز ضمن تأکید بر این‌که مدرک قابل استنادی درباره اقدام روسیه در تشویق طالبان به کشتن نیروهای آمریکایی وجود ندارد، به نیروهای نظامی ایالات متحده اطمینان داد که او تهدیدها علیه پرسنل ارتش را جدی می‌گیرد.

این خبر همچنین با واکنش‌های تند ترامپ و همچنین مقام‌های روسیه روبرو شد و آن‌ها قویاً این گزارش را رد کردند اما مقام‌های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار توضیحات سران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شدند.