آیت الله سیستانی نقشه عربستان برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت

عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق روز شنبه توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به ساحت مرجعیت عالیقدر دینی در عراق را گواه بر شکست نقشه های خبیث سعودی در فتنه انگیزی در عراق توصیف کرد.

اخبار بین الملل- «فاضل الفتلاوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «آ یت الله السیستانی خط قرمزی است که تعرض به ساحت و مقام ایشان جایز نیست و دولت باید علیه رفتارهای خبیث سعودی در قبال مرجعیت بایستد».

او تاکید کرد:« این اهانت در امتداد نقشه سعودی‌ها برای حمله به چهره‌ها و نمادهای الحشد الشعبی است».

عضو پارلمان عراق با بیان اینکه توطئه‌های عربستان برای فتنه انگیزی و هرج و مرج افکنی در داخل نهاد امنیتی عراق با درایت آیت الله سیستانی ناکام مانده است، گفت: «آیت الله سیستانی همه نقشه‌های آل سعود را ناکام گذاشت و از همین رو می‌خواهند از طریق رسانه‌های بدخواه خود به ایشان توهین کنند، چیزی که ما هرگز به آن راضی نمی‌شویم».

الفتلاوی از دولت عراق هم خواست موضع خود را در قبال گستاخی سعودی‌ها به مقام آیت الله سیستانی به طور رسمی اعلام کند.

توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت الله سیستانی باعث خشم و نفرت محافل سیاسی و همچنین کاربران شبکه‌های مجازی در عراق و خارج آن شده است.

ائتلاف‌های «دوله القانون» به رهبری نوری المالکی، «الفتح» به رهبری هادی العامری، جریان «حکمت ملی» به رهبری سید عمار الحکیم و «سائرون» به رهبری مقتدی الصدر و دیگر تشکل‌های مختلف مذهبی و اجتماعی به این توهین روزنامه سعودی واکنش نشان دادند.