دولت ضعیف «الکاظمی» و گستاخی آل‌سعود

«سید علاء الدین الجزائری» معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در امور حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به مرجعیت دینی اظهار داشت: این اهانت بخشی از یک برنامه کامل در تجاوز به حاکمیت، سرزمین، ملت، مراجع دینی و اسطوره‌های ملی عراق است.

اخبار بین الملل-الجزائری با بیان اینکه «عربستان رژیمی طائفه گرا، تکفیری و وهابی است»، اظهار داشت: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت در انجام وظائف خود کوتاهی کند و الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است.

وی با بیان اینکه «آل سعود به مرجعیت توهین می‌کند چرا که نقطه قوت عراق است»، افزود: مرجعیت دینی نجف از مهم‌ترین دژهای مستحکمی بود که باعث فروپاشی نقشه‌های وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های دست‌نشانده عربستان در عراق شد.

الجزائری با اشاره به راهبرد ثابت سعودی در طول حاکمیت آنها بر عربستان، گفت: آن‌ها که گمان می‌کردند محمد بن سلمان نسل جدیدی را سر کار آورده است؛ برایشان ثابت شد که عربستان رژیمی طائفه گرا، تکفیری و وهابی است که نه تغییر کرده و نه تغییر خواهد کرد.

الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است که تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشد شعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده استمعاون دبیرکل نُجَباء ادامه داد: کینه آل‌سعود نسبت به مرجعیت دینی در نجف، قم و حتی در الازهر مصر و الزیتونه تونس موجب سرکشیدن زبانه تکفیر در این حکومت وهابی شده است و آنها همه را مهدور الدم می‌دانند.

الجزائری با بیان اینکه «در دولت آقای عبدالمهدی هیچ‌گاه شاهد چنین توهین هایی نبوده‌ایم» اظهار داشت: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت و شخص نخست وزیر در انجام وظائف خود کوتاهی کند. الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است که تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشد شعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: شخص نخست وزیر باید با تمام ابزارهای خود اعم از وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و مجموعه‌های رسانه‌ای تحت فرمانش؛ موضع روشنی در این خصوص بگیرد و با جدیت تکرار چنین رفتارهایی را ناممکن سازد.

معاون دبیرکل نُجَباء در پایان به موضوع حضور اشغالگران در خاک عراق پرداخت و اظهار داشت: القاعده و داعش شکست خورده اند. مقاومت اسلامی و حشد شعبی توانستند نقشه‌های عربستان در عراق را نقش بر آب کرده و آنها را تا ابد از خاک وطن بیرون برانند. ان‌شاءالله آمریکایی‌ها را نیز از عراق بیرون خواهیم کرد.