تاکید «مرکل» بر حمایت آلمان از قوانین بین المللی درباره فلسطین

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، بر موضع کشورش مبنی بر حمایت از برقراری صلح بر اساس راه حل دو کشور و پایبندی به قوانین بین‌المللی در مساله فلسطین تاکید کرد.

اخبار بین الملل-محور اصلی گفتگوهای مرکل و محمود عباس درباره طرح الحاق کرانه باختری بود.

هفته گذشته در مجلس آلمان صحبت هایی در مورد لزوم تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری مطرح شده بود. دولت آلمان از این جهت با طرح الحاق کرانه باختری مخالفت می کند که اعتقاد دارد مبنای حل و فصل قضیه فلسطین باید مبتنی بر راه حل دودولتی باشد.

محمود عباس نیز در این گفتگو، از آمادگی برای مذاکره با رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین و قطعنامه های سازمان ملل متحد خبر داد.

در این تماس تلفنی همچنین، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تشریح آخرین تحولات سیاسی به ویژه موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی فلسطین، تصدی آلمان بر ریاست اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که آلمان با حمایت از حقوق و قوانین بین‌المللی زمینه صلح و ثبات را فراهم کند.

رژیم صهیونیستی قصد اشغال رسمی کرانه باختری و تمام شهرک‌های صهیونیستی در آن را دارد که حدود ۳۰ درصد از مساحت این منطقه را تشکیل می‌دهد.

عباس پیش‌تر گفته بود تمام توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی به دلیل قصد این رژیم برای اشغالگری جدید در کرانه باختری ملغی است.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی متوقف شد و تا کنون از سر گرفته نشده است.