تظاهرات در کرانه باختری در محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

با وجود اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین شهرها و شهرک‌های فلسطینی را به منظور مقابله با کرونا بسته است، اما نظامیان رژیم اشغالگر دست از حملات خود به مناطق کرانه باختری و بازداشت شهروندان آن برنمی‌دارند.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، نظامیان رژیم اشغالگر امروز «بلال نجوات فشافشه» آزاده ۲۵ ساله فلسطینی را در پست نظامی در جنوب نابلس در حین بازگشت به شهرک محل سکونتش بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی امروز ۱۰ نفر از شهروندان را در استان‌های «رام الله» و «البیره» بازداشت کرد.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین دستور تخریب خانه «نظمی ابوبکر» اسیر 48 ساله فلسطینی را در شهرک «یعبد» در جنوب غرب جنین به اتهام اینکه به سمت یک نظامی صهیونیست سنگ پرتاب کرده و باعث کشته شدن وی شده است، صادر کردند، در حالی که این اسیر اتهام وارده را در دادگاه نظامی رد کرد.

نظامیان رژیم اشغالگر از اوایل ماه جاری میلادی چهار باب منزل مسکونی متعلق به خانواده‌های اسرای زندانی در زندان‌های این رژیم را تخریب کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر در حملات خود به شهرک‌های استان رام الله با شهروندان فلسطینی درگیر شده و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

استان «الخلیل» هم که با تشدید شیوع ویروس کرونا در آنجا روبه روست، امروز شاهد چند بار یورش نظامیان صهیونیست بود که به دنبال آن یک شهروند دیگر فلسطینی هم از جنوب شهر الخلیل بازداشت شد.

یک جوان دیگر فلسطینی هم به ضرب شلیک بمب صوتی به سمت او در منطقه باب الزاویه در الخلیل زخمی شد.

یورش به مسجد الاقصی

امروز همچنین ده‌ها شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی از باب المغاربه وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و به گشت زنی های تحریک آمیز همیشگی خود پرداخته و از باب السلسله خارج شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین امروز زمین‌های شهروندان در شهرک حواره در جنوب نابلس را شخم زدند تا یک جاده‌ای برای یک شهرک صهیونیست نشین احداث کنند.

ساکنان این منطقه با نظامیان اشغالگر درگیر شده و به سمت آنها سنگ پرتاب کردند که با واکنش آنها در شلیک بمب صوتی و گاز اشک آور روبه رو شدند.

راهپیمایی در محکومیت شهرک سازی

ده‌ها فلسطینی هم امروز دوشنبه تلاش شهرک‌نشینان صهیونیست برای تسلط بر اراضی فلسطینی در شمال کرانه باختری را محکوم کردند.

فلسطینی‌ها  به دعوت نهادهای مقاومت در برابر شهرک سازی امروز در شهرک «بدیا» در استان «سلفیت» که در معرض شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی است، راهپیمایی کردند و شخصیت‌هایی سیاسی و فعالان اجتماعی هم در آن حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های فلسطینی را در دست داشته و علیه اشغالگری اسرائیل شعار می‌دادند.

«ولید عساف» رئیس کمیته مقاومت در برابر شهرک‌سازی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی از قریب به ۴۰ سال پیش به دنبال تسلط بر این اراضی است.

او گفت که این کمیته دروغ فروش این اراضی را برملا کرده و توانسته از طریق دادگاه‌هایی در سرزمین‌های اشغالی اغلب آنها را پس بگیرد.

عساف گفت: «اسرائیل می‌خواهد تعدادی از شهرک‌های صهیونیست نشین را به هم متصل کند که این امر منجر به جدا شدن استان قلقیلیه از سلفیت می‌شود».

روز یکشنبه هم دو فلسطینی در حمله شهرک نشینان صهیونیست به این اراضی زخمی شدند.

چند هفته‌ای است که رژیم صهیونیستی برای ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین در این اراضی شروع به حفاری‌هایی در آنجا کرده است.