نامه اسماعیل هنیه به دبیر کل حزب الله درباره معامله قرن و طرح اشغال

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (دوشنبه)، نامه‌ای در ارتباط با طرح معامله قرن به « سید حسن نصرالله » دبیر کل حزب الله لبنان فرستاد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری «شهاب»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این نامه به خطرات ناشی از طرح‌های معامله قرن و اشغال کرانه باختری بر منطقه و مسئله فلسطین اشاره کرد و خواستار یکپارچه‌سازی صفوف و تلاش برای مقابله با این خطرات شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری شهاب، این نامه طی سفر هیأتی از حماس به ریاست «احمد عبدالهادی» نماینده این جنبش در لبنان به «حسن حب الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب الله لبنان تحویل داده شد.

در این گزارش اشاره شده است که دو طرف آخرین اوضاع مربوط به فلسطین، منطقه و وضعیت پناهندگان فلسطینی در لبنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

افراد حاضر در این دیدار ضمن رد طرح اشغال کرانه باختری، تأکید کردند که این تصمیم تجاوز علیه ملت فلسطین است و همه باید در یک صف با این طرح خطرناک مقابله کنند.

در این دیدار همچنین بر قدرت ملت فلسطین در مقابله با این طرح تأکید و از کشورهای عربی، اسلامی و تمام آزادگان جهان خواسته شد تا در قالب «تحرکاتی فوری» جلوی تجاوزهای ادامه‌دار رژیم صهیونیستی را بگیرند.

نماینده جنبش حماس در این دیدار در ارتباط با اوضاع  پناهندگان فلسطینی در لبنان گفت که آنها در شرایط اقتصادی بسیار دشواری به سر می‌برند از این رو وی بر لزوم اقرار به حقوق شهری و انسانی این افراد تأکید کرد.

عبدالهادی همچنین از آژانس «اونروا» خواست تا با آغاز طرحی فوری به یاری پناهندگان فلسطینی در لبنان بشتابند.

در مقابل،  مسئول پرونده فلسطین در حزب الله بر لزوم مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که طرح‌هایی از این دست به یاری مقاومت ملت فلسطین  و حمایت تمام آزدگان جهان به موفقیت نخواهد رسید.

وی همچنین تأکید کرد که حزب الله در راستای کاستن از درد و رنج پناهندگان فلسطینی در لبنان تلاش خود را به کار خواهد گرفت.