جانسون مجدداً از اسرائیل خواست طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری گفت‌وگو کرد.

اخبار بین الملل-شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» گزارش داد که جانسون با ابراز نگرانی از طرح تل‌آویو برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، از نتانیاهو مجدداً خواست که این طرح را اجرا نکند.

وی همچنین تاکید کرد که اجرای طرح اشغال می‌تواند شانس رسیدن به سازش با فلسطینی‌ها را نابود کند.

بر این اساس، نتانیاهو نیز خطاب به نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که تل‌آویو آماده است بر مبنای طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» با فلسطینی‌ها مذاکره کند.

جانسون چندی پیش نیز طی یادداشتی در نشریه «یدیعوت آحرونوت» با درخواست از رژیم صهیونیستی برای اجرا نکردن طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، گفته بود این طرح نقض قوانین بین‌المللی است و لندن آن را نمی‌پذیرد. 

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.