حمله طالبان به ساختمان فرمانداری و مرکز فرماندهی پلیس قندهار

ساختمان فرمانداری و مرکز فرماندهی پلیس شهرستان شاه‌ولی‌کوت ولایت قندهار بامداد روز چهارشنبه، هجدهم تیر، هدف یک حمله خودروی بمبگذاری شده طالبان قرار گرفت.

اخبار بین الملل-مقام‌های محلی می‌گویند که در این حمله سه پلیس کشته و ۱۴ نفر دیگر از جمله نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند. فرمانده پلیس شهرستان‌ شاه‌ولی‌کوت در این انفجار به‌صورت سطحی زخمی شده است.

این انفجار ساعت ۳:۳۰ بامداد روز چهارشنبه رخ داد.

بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار، گفت که یک خودروی بمب‌گذاری شده که قصد حمله به ساختمان شهرستان و فرمانده پلیس شاه‌ولی‌کوت را داشت، پیش از رسیدن به هدف در ورودی ساختمان منفجر شده است.

سخنگوی والی قندهار گفت که نیروهای امنیتی از این حمله اطلاع پیدا کرده و مانع رسیدن آن به هدف شده‌اند.

او سطح تخریبات این حمله را وسیع توصیف کرد.

ساختمان فرمانداری شاه‌ولی‌کوت و فرماندهی پلیس آن در منطقه ویاند در شمال این شهرستان در کنار تأسیسات غیرنظامی فرمانداری شاه‌ولی‌کوت قرار دارد.

در همین حال، فضل‌محمد غریب‌شاه، فرماندار شاه‌ولی‌کوت، گفت سطح این انفجار به حدی بوده است که ساختمان فرمانداری، مسجد، مدیریت آموزش و زمین‌های کشاورزی اطراف تخریب شده است.

او گفت که در شعاع یک کیلومتری این انفجار شیشه‌های ساختمان‌ها شکسته است.

به گفته وی، دو نفر در این انفجار کشته شده و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. فرماندار شاه‌ولی‌کوت گفت که چند نفر دیگر از جمله فرمانده پلیس این شهرستان به صورت سطحی زخمی شده‌اند.

فضل‌محمد غریب‌شاه همچنین گفت که پس از انفجار درگیری نیز صورت گرفته است.

گروه طالبان مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته‌اند. این گروه گفته است که در این حمله ساختمان فرمانداری و فرماندهی پلیس شاه‌ولی‌کوت که به عنوان مرکز عملیاتی استفاده می‌شد، هدف قرار گرفته است.

پیش‌ از این گفته شده بود که طالبان براساس توافق‌نامه صلح به مراکز نظامی و تأسیاست غیرنظامی حمله نمی‌کنند.