به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: افزایش قیمت گازوئیل و سوخت خودرو در آمریکا موجب شده تا شهروندان این کشور مجبور به کاهش مصرف سوخت شوند.

بر این اساس، رسیدن قیمت بنزین در آمریکا به ۴ دلار در هر گالن موجب شده تا میزان مصرف سوخت رانندگان آمریکایی به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته برسد.

آمریکایی‌ها مجبور شده‌اند تا کمتر رانندگی کنند و به علاوه به دنبال خرید خودروهای کم مصرف‌تر باشند.

این روند پس از آن از سوی آمریکایی‌ها پیش گرفته شد که قیمت بنزین برای دهمین هفته متوالی در این کشور افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد میزان مصرف گذشته در چهار هفته برابر ۸.۶ میلیون لیتر در روز بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین میزان تقاضا برای استفاده مشترک از خودروها نیز در سال گذشته ۲۰درصد و در ماه ژانویه و فوریه ۱۰درصد افزایش داشته است. " رونالد کربی " مدیر دپارتمان برنامه‌ریزی حمل و نقل در کنسول واشنگتن دولت آمریکا این افزایش تقاضا برای استفاده مشترک از خودروها و حرکت خودروها با تمام ظرفیت را به افزایش قیمت سوخت در این کشور نسبت می‌دهد.

نتیجه افزایش قیمت بنزین به ۴ دلار در هر گالن، تلاش مردم برای کاهش مصرف سوخت بوده است. این سومین بار در ۵ سال گذشته است که قیمت سوخت به یک رکورد تازه در آمریکا دست می‌یابد. میزان مصرف بنزین، پیش از این هم از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به میزان ۶درصد کاهش یافته است.

بنا بر گزارش سازمان فدرال بزرگراه‌های آمریکا، میزان تردد در بزرگراه‌ها به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۴ تاکنون رسیده است.

جدا از تبعاتی که افزایش قیمت سوخت برای مردم آمریکا دارد، کارشناسان بر این عقیدهاند که بالا رفتن قیمت سوخت از این جهت توانسته تاثیری مثبت داشته باشد که، موجب شده تا الگوی مصرف انرژی در میان مردم تغییر کند و مردم به سمت صرفهجویی در قیمت سوخت حرکت کنند.