به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرکرده گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه، از حمایتهای گسترده شاه عربستان از گروههای مسلح تروریستی در سوریه تقدیر کرد.

ریاض الاسعد در گفتگو با روزنامه الرای ادعای واهی علیه حزب الله و آنچه را دست داشتن این جنبش در حمله به تظاهرات کنندگان خواند، تکرار کرد.
الاسعد که در خاک ترکیه به سر می برد و از آنجا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در سوریه را مدیریت می کند، در پایبندی نظام سوریه به طرح عنان ابراز تردید کرد.

اعتراف به انسجام و توانمندی ارتش سوریه
وی اذعان کرد نظام سوریه با وجود یک سال گذشت یک سال از بحران توانسته است انسجام ارتش را حفظ کند و مانع از هم گسیختگی آن شود.

الاسعد اعلام کرد نظام سوریه موفق به حفظ ۹۰ درصد موسسات فعال و تاثیرگذار نظامی خود شده است و تنها عده اندکی از ارتش جدا شده اند.

وی درباره موضوع تشکیل صندوقی از سوی رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس برای پرداخت حقوق به افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد اعلام کرد تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

الاسعد از تلاشهای خصمانه ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه تقدیر کرد.

احتمال کودتای ارتش در سوریه وجود ندارد

وی در خصوص احتمال کودتای ارتش سوریه علیه نظام این کشور اذعان کرد: زمان کودتاها گذشته است و امکان بروز کودتا در ارتش سوریه وجود ندارد.

ریاض الاسعد با انکار ورود گروههای مسلح تندرو از برخی کشورهای عربی به سوریه برای شرکت در اقدامات خشونت آمیز در عین حال هشدار داد اگر دوره زمانی بدون راه حلی طولانی شود، این گروهها در سوریه مستقر خواهند شد.

وی همچنین مدعی شد هیچ گروه مسلحی در مرزهای لبنان حضور ندارد و نیروهای نظام، آوارگان سوری را که از سوریه به مناطق امن فرار کرده اند، تحت پیگرد قرار می دادند.

این سرکرده گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد بار دیگر ادعای دخالت ایران و حزب الله در سوریه و آنچه به زعم خود سرکوب معترضان نامید، تکرار کرد.

اعتراف به حمایتهای مستمر رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس از گروههای مسلح
الاسعد به تمجید از مواضع ضد سوری رژیم عربستان سعودی و شخص سعودالفیصل وزیر امور خارجه آن پرداخت و گفت ما مواضع جناب ملک عبدالله بن عبدالعزیز و قرار گرفتن امیر سعود الفیصل در کنار سوریها را ارج می نهیم و بر نقش عربستان و کشورهای خلیج(فارس) در حمایت از ما در تمام زمینه ها(از جمله نظامی) حساب باز کرده ایم.