تصمیم جدید ترامپ درمورد مهاجران غیرقانونی

پس از مصاحبه «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ، درباره برنامه «داکا»، «جود دیر» سخنگوی کاخ سفید، نیز به اظهارنظر در این باره پرداخت.

اخبار بین الملل-وی با «رویا پرداز» خواندنِ مهاجرانی که در دوران کودکی و به صورت غیر‌قانونی وارد آمریکا شده‌اند، در این بیانیه گفت دستور اجرایی ترامپ، هیچ گونه چشم‌پوشی برای چنین مهاجرانی قائل نیست.

ترامپ در مصاحبه خود گفته بود: «من دستور اجرایی بزرگی صادر خواهم کرد و در نظر دارم برنامه داکا را نیز در آن بیاورم. قصد ما تدوین شیوه‌ای برای شهروندی است.»

برنامه داکا (DACA)، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به اجرا گذاشته شد. هدف این برنامه حمایت و جلوگیری از اخراج حدود ۶۴۹ هزار مهاجری بود که در دوران کودکی و به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شدند، اما رئیس جمهور کنونی قصد دارد تا شش ماه آینده به این برنامه پایان دهد.

پیش از این دونالد ترامپ طی اظهارنظری اعلام کرده بود پس از رای دیوان عالی آمریکا به نفع قانون «داکا»، مجددا تقاضای لغو این قانون را به جریان خواهد انداخت.

البته پس از آن دادگاه عالی آمریکا تلاش رئیس‌جمهور این کشور برای خاتمه دادن به برنامه «داکا» را رد کرد. لغو این قانون موجب اخراج بالغ بر ۶۴۹ هزار مهاجر کودک از آمریکا خواهد شد. دیوان عالی آمریکا همچنین اقدامات دولت در این‌باره را «خودسرانه و فریبنده» خواند.