فلوریدا هم رکورد مبتلایان به کرونا را شکست

ایالت فلوریدا در آمریکا روز یکشنبه شاهد ثبت بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا بود.

اخبار بین الملل- حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از اهالی فلوریدا تنها طی یک شبانه‌روز به ویروس کرونا مبتلا شدند. طبق گزارش امور بهداشت و درمان فلوریدا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت به ۲۶۹ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

فلوریدا در حال حاضر یکی از بزرگترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا در جهان است. پیش از این بیشترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا مربوط به نیویورک در ۱۰ آوریل بود، در این تاریخ ۱۲ هزار و ۸۴۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که طی روز گذشته، ۹۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا جان خود را از دست داده‌اند. مجموع قربانیان ویروس کرونا در این ایالت به ۴ هزار و ۲۴۲ نفر افزایش یافته است.

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا به قوانینی که مردم را به پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی ملزم می‌کند، توجهی ندارد.

 آمریکا طی هفته‌های اخیر با موج دوم شیوع ویروس کرونا مواجه شده است. کارشناسان بهداشتی آمریکا معتقدند که بی‌توجهی ترامپ به اقدامات پیشگیرانه و بازگشایی شتاب‌زده اقتصادی از جمله عواملی است که به شیوع مجدد ویروس کرونا دامن زده است. گفتنی است تاکنون بیش از سه میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۳۷ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.