تجمع مخالفان جنگ یمن در برابر سفارت عربستان در برلین

تعدادی از شهروندان یمنی به همراه برخی از فعالان عرب و آلمانی ضمن حضور در مقابل سفارت عربستان در برلین، تداوم تجاوز آل‌سعود به یمن و تحریم ناعادلانه مردم این کشور را محکوم کردند.

اخبار بین الملل- در طول این راهپیمایی، شرکت کنندگان شعار‌هایی را علیه عربستان سر دادند و خواستار خروج فوری این کشور و همچنین امارات از خاک یمن شدند. معترضان همچنین مشارکت آمریکا در تجاوز به یمن را محکوم کردند. در طول این اعتراضات، همچنین تاکید شد که  کشورهای متجاوز به یمن باید فورا دخالت‌های خود در این کشور را متوقف کنند.

معترضان حاضر در برابر سفارت عربستان در برلین، از قربانیان تجاوز  آل‌سعود به یمن یاد کردند، همچنین اصرار در ممانعت از رسیدن کشتی‌های نفتی به خاک یمن محکوم شد.

عکس‌های بسیاری از کودکانی که در پی تجاوز آل‌سعود به یمن به شهادت رسیدند و یا دچار ضایعه‌ای شده‌اند، در دست معترضان دیده می‌شد.

تجمع مخالفان جنگ یمن در برابر سفارت عربستان در برلین

گفتنی است، تجاوز ائتلاف متجاوز به رهبری آل سعود به یمن در ابتدای سال ۱۳۹۴، آغاز شد. در پی این تجاوز بحران های متعدد انسانی یمن را گرفته است. شمار زیادی از کودکان یمنی گرفتار گرسنگی شده‌اند و بیماری‌های عفونی در این کشور شیوع پیدا کرده است. سازمان ملل هشدار داده که اگر امکانات لازم در اختیار ساختار بهداشتی یمن قرار نگیرد، فاجعه انسانی در این کشور رخ خواهد داد. حدود ۱۴ میلیون یمنی در این کشور با سوء تغذیه مواجه شدند. ۱۸ میلیون نفر هم امکان دسترسی به آب آشامیدنی سالم را ندارند.