نامه محمود عباس به بشار اسد

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به بیان اوضاع فلسطین و محکومیت اقدامات دشمنان مشترک دو کشور یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا و طرح‌های اشغال کرانه باختری و جولان پرداخت.

اخبار بین الملل-«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز (یک‌شنبه) میزبان «زیاد ابوعمر» معاون نخست وزیر فلسطین بود.

مقام فلسطینی در این دیدار سوریه را عنوان مبارزه عربی و ستون اصلی مسئله فلسطین و جهان عرب خواند و گفت: کسانی می‌خواهند اراده سوریه را بشکنند و به مسئله فلسطین پایان دهند، اما آرزوی آن‌ها به شدت شکست خورده است.

وی افزود: دشمن آمریکایی و اسرائیلی، دشمن مشترک سوریه و فلسطین است لذا هر دو در مبارزه‌ای واحد قرار دارند و چالش‌های مشترکی پیش روی رؤسای دو کشور است.

زیاد ابو عمر همچنین ایستادگی و شجاعت فرماندهی و مردم سوریه در مقابله با ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی و فداکاری‌های بسیار ارتش و مردم سوریه در بیرون راندن تروریسمی که مورد حمایت کشور‌های غربی بود و قوت بخشیدن به کشور خود را ستود.

معاون نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که حامل نامه محمود عباس به بشار اسد است که در آن وضع فلسطین و تداوم دشمنی رژیم صهیونیستی بیان و معامله قرن و طرح‌های الحاقی محکوم و بر موضع فلسطین در حمایت از سوریه در مقابل دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا در الحاق جولان به اراضی اشغالی تاکید شده است.

در مقابل، فیصل مقداد مبارزه مشترک دو کشور علیه سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی در جولان و اراضی فلسطین را برای بازگرداندن حقوق دو کشور کافی دانسته و تاکید کرد: دولت و مردم سوریه در کنار مردم فلسطین هستند و از مبارزه آنان برای آزادی اراضی و بازگرداندن حقوق خود حمایت می‌کنند.

وی جنگ علیه مردم سوریه و علیه مسئله فلسطین را دارای ارتباط بنیادین عنوان و اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست در مصادره اراضی کرانه باختری به فضل مبارزه مردم فلسطین و حمایت آزادگان جهان از آنان شکست خواهند خورد.