وضع وخیم نظامیان کرونایی آمریکا

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های این کشور در ژاپن ، باعث نگرانی هر دو کشور شده است.

اخبار بین الملل-«سوگا یوشیهیده» سخنگوی دولت ژاپن، امروز از تماس‌های واشنگتن با توکیو درباره تعداد بالای مبتلایان به ویروس کرونا و وضع وخیم پیش‌آمده در پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور خبر داد.

سخنگوی دولت ژاپن در گزارش روزانه خود توضیح داد: «ژاپن و آمریکا به تبادل اطلاعات درباره تاریخچه فعالیت‌های نظامیان آمریکایی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، مشغول هستند.»

دلیل نگرانی واشنگتن از افزایش موارد ابتلای نظامیان به ویروس کرونا از این رو است که در روز گذشته ۶۲ نظامی مستقر در سه پایگاه این آمریکا در ژاپن از مبتلایان جدید به کرونا اعلام شدند.

روز گذشته و با انتشار خبر ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی به ویروس کرونا در اوکیناوا، مقامات ژاپن خواستار شفاف سازی وزارت دفاع آمریکا در خصوص این مسئله شدند.

فرماندار اوکیناوا اعلام کرد اعلامیه جدید وزارت دفاع آمریکا در خصوص ابتلای شمار زیادی از نظامیان این کشور در اوکیناوا به ویروس کرونا سبب شوک مقامات محلی شده است. با این حال ارتش آمریکا خواهان آن شد تا جزئیات دقیق در خصوص تعداد نظامیان مبتلا به ویروس کرونا علنی نشود.

مقامات جزیره اوکیناوای ژاپن روز شنبه از ابتلای ده‌ها تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در دو پایگاه نظامی این کشور در جزیره جنوبی اوکیناوا به ویروس کرونا خبر دادند.