تروریست سوریه: مدرسان آمریکایی به ما آموزش نظامی دادند

تروریست‌هایی که در نزدیکی شهر پالمیرای سوریه بازداشت شده‌اند اعتراف کرده‌اند تحت نظارت مدرسان آمریکایی آموزش‌های نظامی می‌دیده‌اند.

اخبار بین الملل-یکی از این شبه نظامیان که عبدالله المیشوات نام داشت پس از دستگیری به خبرنگاران گفت او و دیگر همتایانش از سوی مدرسان آمریکایی آموزش دیده‌اند که چگونه از انواع مختلف سلاح استفاده کنند. به گفته این تروریست، مدرسان آمریکایی برای جلسات آموزشی و «نظارت از دور، ارزیابی و نظارت بر روند آموزش‌ها» به آنجا می‌آمدند. المیشوات گفت اما تمامی کسانی که تمرینات آموزش داده شده را انجام می‌دادند جزء افراد گروه‌های تروریستی بودند.

او گفت: «به ما آموزش داده شد تا با انواع سلاح بتوانیم کار کنیم. همه مدرسانمان آمریکایی بودند. همه سلاح‌هایی هم که با آن‌ها کار می‌کردیم ساخت آمریکا بود. مربیان آمریکایی را می‌دیدم که برای آموزش می‌آمدند. آن‌ها از دور به مشاهده می‌ایستاند، بر روند آموزش نظارت می‌کردند و کار را ارزیابی می‌کردند. آموزش سخت بود و هر جلسه دو تا سه ساعت طول می‌کشید. هیچ جلسه آموزشی کمتر از این زمان نبود.»

به گفته المیشوات، هرچند آموزش‌ها با سلاح‌های ساخت آمریکا صورت می‌گرفت، همگی ادعا می‌کردند که به هنگام اعزام شدن به ماموریت‌های تروریستی از اسلحه‌های روسی استفاده می‌کنند.

این سه تروریست پس از آنکه در یک میدان مین گیر افتادند دستگیر و به شهر تدمر در نزدیکی پالمیر منتقل گشتند تا زندانی شوند.

جاسم آل علی، یکی دیگر از تروریست‌هایی که بازداشت شد گفت پس از آنکه یک گروه هشت نفره در میدان مین گیر کردند تعدادی از آن‌ها از جمله رئیسشان بر اثر انفجار مین درگذشت. به گفته او وظیفه این گروه جمع آوری اطلاعات در مورد نیرو‌های سوری و روسی بوده است.

آل علی گفت: «گروه ما هشت نفره بود: هفت نظامی و یک رهبر که مشغول قاچاق نیروی انسانی و مواد مخدر بودیم. برای انجام ماموریت در استان راکا در شهر المنصوره اعزام شده بودیم که گم شدیم. قصد داشتیم درباره سایت‌های روسی و سوری اطلاعات جمع آوری کنیم.»

هر سه نفر در حال حاضر در شهر تدور در بازداشت به سر می‌برند و بنا به گفته سربازان سوری، این افراد به همراه خود مقادیر زیادی مهمات، پول و مواد مخدر ناشناخته داشتند.