فراخوان شیخ یمنی برای ریشه‌کن کردن اشغالگران عربستان و امارات

 «عیسی بن یاقوت» شیخ مشایخ قبایل استان «سقطری» در جنوب یمن ، در بیانیه‌ای از تمام شیوخ، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و سازمان‌های بین‌المللی حقوقی خواست که در مقابل اشغالگری‌های امارات و عربستان بایستند و آن‌ها را ریشه‌کن کنند.

اخبار بین الملل-شیخ مشایخ قبایل سقطری در این خصوص گفت که تصویر بد و قبیح اهداف اشغالگران اماراتی-سعودی از طریق ابزاری از طریق ابزار آنها «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) کاملا آشکار است.

عیسی بن یاقوت در ادامه گفت که این تصویر در «تجاوز ظالمانه» علیه مردم سقطری، منابع طبیعی نادر این استان به خوبی روشن است.

بن یاقوت افزود: «شورای انتقالی در اجرای طرح‌های نیروهای اشغالگر (امارات و عربستان) و ایجاد فساد در سقطری کوتاهی نکرده است».

وی در ادامه تأکید کرد که با توجه به مسئولیت تاریخی و ملی مردم یمن و فاجعه‌‌ خطرناکی که در سقطری در حال رخ دادن است، همه باید با قدرت در مقابل اقدامات و جنایت‌های ظالمانه در حق این استان ایستادگی کنند و در برابر آن ساکت ننشینند.

بن یاقوت در پایان این بیانیه از تمام شیوخ، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و آزادگان سقطری و همچنین ملت عظیم یمن و تمام سازمان‌های حقوقی و محیط زیستی خواست که هر چه سریعتر علیه تمام اقدامات «اشغالگران خرابکار» بایستند، آن را ریشه‌کن کنند و اقدامات نظامی ویرانگر آنها را متوقف کنند.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی-شبه نظامی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تاسیس شد و ریاست این شورا را «عیدروس الزبیدی» بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است و پیش‌تر پست استانداری یمن را بر عهده داشته است. فرماندهی شورای انتقالی جنوب را ۲۶ نفر از جمله «هانی بن بریک» بر عهده دارد؛ بن بریک به عنوان نائب رئیس شورای انتقالی جنوب نزدیک به مقامات امارات است.

منابع خبری پیشتر از حمله نیروهای انتقالی به استان سقطری و سلطه این نیروها بر این استان خبر داده بودند.