به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، در حالي كه استراليا اعلام كرده بخش زيادي از نيروهايش را يك سال پيش از زمان توافق شده در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در خصوص عقبنشيني نيروها از افغانستان از اين كشور خارج خواهد كرد، وزارت خارجه انگليس اعلام كرد: مسئولان اين كشور از اظهارات وزير خارجه استراليا درباره عقبنشيني نيروهاي استراليايي از افغانستان نگران نيستند.

سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد: اکثریت کشورهای شرکت‌کننده در نیروهای حافظ صلح در افغانستان به جدول زمانی(پایان سال ۲۰۱۴) برای عقب‌نشینی نیروهایشان یعنی زمانی که روند انتقال قدرت به نیروهای افغانستان تکمیل خواهد شد، پایبند هستند.

وی افزود: انگلیس نیز به عقب‌نشینی نیروهایش در سال ۲۰۱۴ از افغانستان پایبند است.

براساس گزارش رادیو سوای آمریکا، جورج گالووی، عضو مجلس عوام انگلیس در در اولین جلسه پارلمان پس از پیروزی در کسب کرسی این پارلمان از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواسته بود که نیروهای انگلیسی را از افغانستان خارج کرده و به این جنگ خونبار پایان دهد.

نخست وزیر انگلیس نیز گفته بود نیروهای موجود در افغانستان علیه اسلام در این کشور نمی‌جنگند بلکه در راستای اجرای قطعنامه بین المللی در این کشور حضور دارند و هدف آنها تحقق ثبات و صلح برای افغانستان است.

وي همچنين نسبت به پيامدهاي چشمپوشي از افغانستان هشدار داده بود.