تعرض به مسجدالاقصی اعلام جنگ است

جنبش حماس امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی بهای تعدی خود به مسجدالاقصی را می‌دهد و هرگونه تعرض به این مسجد به معنای برافروختن جنگ است.

اخبار بین الملل-حماس ادامه داد، رژیم صهیونیستی قادر به ایستادگی در برابر قدرت تحرکات ملت فلسطین نیست و این مردم می‌توانند هر کار محالی را ممکن کنند و توطئه‌های اشغالگر علیه قدس را متوقف نمایند.

در ادامه این بیانیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن «باب الرحمه» با هدف «یهودی‌سازی و تبدیل آن به کنیسه» محکوم و اعلام کرد، این توطئه خطرناک اجرایی نخواهد شد.

باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی قرار دارد و اداره اوقاف قدس در فویه ۲۰۱۹ پس از ۱۰ سال بستن اجباری این ورودی توسط تل‌آویو، آن را بازگشایی کرد. از زمان بازگشایی باب‌الرحمه، پلیس رژیم صهیونیستی به اقدامات خود علیه نمازگزاران و نگهبانان را افزایش داده و بسیاری از آنها را تبعید کرده است.

حماس در ادامه بیانیه خود از ایستادگی اهالی قدس و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و دفاع آنها از مسجدالاقصی قدردانی کرد.

این جنبش فلسطینی در پایان از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درخواست کرد برای توقف خطری که متوجه مسجدالاقصی است، وارد عمل شوند و رژیم صهیونیستی را از تحقق خواسته‌هایش بازدارند.