نشست بزرگان قبایل یمن/ تأکید بر لزوم مقابله با عربستان

هفته جاری در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان «حجه» در شمال غرب یمن دستکم ده غیرنظامی کشته شدند.

اخبار بین الملل-در همین ارتباط، عقلاء و بزرگان قبایل در این استان نشستی گسترده برگزار و بر ادامه بسیح عمومی و تقویت ایستادگی در برابر ائتلاف سعودی و مزدوران آن تأکید کردند.

«هلال الصوفی» استاندار استان حجه گفت، وحدت جبهه داخلی امروز بیشتر از هر زمان دیگری است و این علی‌رغم همه تلاش‌های ائتلاف سعودی برای ضربه زدن به یمن از داخل است.

وی ادامه داد: نبرد امروز، نبرد گرفتن حاکمیت کشور و خروج آن از وابستگی است؛ این نشست همه را در برابر مسؤولیت ادامه مقابله با تجاوز قرار می‌دهد.

الصوفی تمام قبایل را وحدت صفوف فرا خواند و افزود، کشتارهای وحشتناک مردم حجه توسط ائتلاف سعودی، مانع از سست شدن اراده آنها در ایستادگی نمی‌شود بلکه بر صلابت آنها تا تحقق پیروزی می‌افزاید.

در بیانیه‌ای که در این نشست قرائت شد جنایت وحشتناک ائتلاف سعودی در هفته جاری در شهر «وشحه» و کشته شدن چند زن و کودک به شدت محکوم و اعلام شد، مسؤولیت این نسل‌کشی‌های جمعی بر عهده سازمان ملل است.

در ادامه این بیانیه آمده، این جنایات با گذشت زمان از بین نمی‌رسد و عاملان آن محاکمه خواهند شد تا جزای کار خود را ببینند.

همچنین جنایت انجام شده علیه «آل سبیعان» در «وادی عبیده» مأرب (در شمال شرقی یمن) و نیز توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی نیز محکوم شد.

قبایل حجه پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و نیز دستاوردهای یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن در عمق عربستان سعودی را ستودند و بر تلاش اهالی حجه برای شکست توطئه‌های ائتلاف سعودی و قصد آن برای اجرای پروژه استعماری در یمن تأکید کردند.