آمریکا حامی خشونت و بی‌ثباتی در افغانستان است

نمایندگان مجلس افغانستان در نشست عمومی امروز چهارشنبه(25 تیر) مجلس، اظهار داشتند که بعد از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان ، اعضای این گروه حملات خود علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را افزایش داده است.

اخبار بین الملل- بر اساس گفته‌های این نمایندگان؛ هرچند حکومت تحت فشارهای آمریکا نزدیک به 5 هزار زندانی طالبان را از زندان آزاد کرد؛ اما اکثر آنها دوباره به میادین جنگی بازگشته و هیچ گامی نیز در راستای صلح برداشته نشده است.

آنان تاکید کردند که ارگان‌های امنیتی باید سیاست جنگی را تغییر داده و به سرکوب طالبان روی آورند.

جنرال نظیفه ذکی، نماینده کابل در نشست امروز، طالبان را به روند صلح بی‌باور و بی‌علاقه خواند و اضافه کرد که این گروه طرفدار صلح نبوده و سعی دارند از طریق جنگ به پیروزی برسند.

ذکی افزود که هرچند نزدیک به 5 هزار زندانی این گروه از زندان آزاد شده‌اند؛ اما تاکنون هیچ چراغ سبزی از سوی آن‌ها نشان داده نشده و از سوی دیگر، جنگ، انتحار و انفجارها در کابل و ولایات نیز افزایش یافته است.

او طالبان را «دست‌نشانده آمریکایی‌ها» خواند و افزود که باید این کشور به مردم و دولت افغانستان توضیح دهند که با زمزمه دروغین صلح دنبال چه چیزی هستند و چرا مواد پیمان امنیتی با افغانستان را نقض می‌کند؟!

بر اساس گفته‌های ذکی؛ آمریکایی‌ها اگر بخواهند در کمتر از 24 ساعت در افغانستان صلح تامین می‌شود، اما منافع آنان در صلح افغانستان نهفته نمی‌باشد.

وی همچنین با اشاره به رویداد انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سمنگان گفت، طالبان هر روز نظامیان ما را در سنگر و غیرنظامیان را در کوچه و خیابان به قتل می‌رسانند.

با این وجود، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز از افزایش حملات طالبان اظهار نگرانی کرد و گفت که این وضعیت به هیچ وجه مورد پذیرش مردم نمی‌باشد.