حلوصی آکار: ارمنستان در توطئه‌های خود غرق خواهد شد

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه حملات نیروهای ارمنی به منطقه مرزی «تووز» جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت که ارمنستان «از مرزهای خود فراتر رفته و در توطئه‌های خود غرق خواهد شد».

اخبار بین الملل- وزیر دفاع ترکیه که امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ سخنرانی می‌کرد، ضمن محکوم کردن حملات ارمنستان، از کشته شدن نیروهای آذربایجان در این حملات «ابراز تأسف و همدردی» کرد.

به گزارش آناتولی، حلوصی آکار با بیان اینکه «اقدام نیروهای آذربایجان در مقابله با حملات ارمنستان ستودنی است»، اظهار داشت: «ارمنستان به شکل غیر قانونی و بر خلاف قوانین بین‌الملل، منطقه "قره‌باغ" آذربایجان را اشغال کرده است».

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقضه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.