تایوان در بحبوحه تنش با چین مانور نظامی انجام داد

نیرو‌های هوایی، دریایی و زمینی تایوان امروز در منطقه مرکزی این جزیره تمرینات نظامی انجام دادند و بنا به گفته «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور این کشور، این مانور به منظور مقابله با حملات احتمالی به این جزیره انجام شده است.

اخبار بین الملل-در این مانور که در نوار ساحلی نزدیک به «تایچونگ» در نواحی مرکزی این جزیره انجام شد جت‌های اف-۱۶ به همراه تانک‌هایی عملیات شلیک به اهداف زمینی را انجام دادند. حدود هشت هزار نیروی نظامی در این مانور شرکت داشتند.

تایوان هر ساله مانور نظامی با نام «هان کوانگ» انجام می‌دهد، اما امسال با افزایش تحرکات نظامی چین در اطراف این جزیره از جمله پرواز جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها این مانور به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود.

رئیس جمهور تایوان پیش از آغاز این تمرین نظامی به نیرو‌های شرکت کننده در آن گفت «تمرینات هان کوانگ یک رویداد بزرگ سالانه برای نیرو‌های مسلح است و توانایی‌های رزمی را ارزیابی می‌کند. حتی به دیگران عزم و توانایی ما برای دفاع از قلمروی خودمان را نشان می‌دهد.» او در ادامه توضیح داد «همانطور که پیش‌تر هم گفته‌ام امنیت ملی به دفاع ملی متکی است. همه سربازان و افسران ما هسته اصلی این امر هستند.»

تسای که در ماه ژانویه برای بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور تایوان انتخاب شد در این دروه نوسازی نظامی این جزیره را در اولویت کاری خود قرار داده است. در سال گذشته این جزیره بزرگترین افزایش بودجه دفاعی خود را که در ده سال گذشته بی‌سابقه بود، رونمایی کرد.

تایوان نیز مانند هنگ کنگ یکی از مناطقی است که چین اعتقاد دارد آمریکا با حمایت و دخالت در امور آن سعی می‌کند در بخش آسیای شرقی نفوذ کند.